Psiholog copii

Evaluarea copilului cu simptome din spectrul autist – 250 lei 3 ședințe și redactarea raportului. Evaluarea va fi urmată de o ofertă pentru un pachet personalizat de terapie.

Deoarece mulți părinți au tendința să evite sau să amâne solicitarea serviciilor de evaluare psihologică pentru copiii lor, adesea pentru că nu știu exact în ce constă această evaluare, fapt ce le produce anxietate, ne-am decis să vă povestim despre modul în care se desfășoară evaluarea copiilor cu TSA în centrul nostru.

În primul rând, este important să subliniem faptul că evaluarea se realizează pe parcursul mai multor ședințe (de regulă, trei ședințe) și este realizată cu ajutorul unor teste validate științific la nivel internațional. În al doilea rând, evaluarea copiilor cu TSA presupune culegerea informațiilor necesare psihodiagnosticului din mai multe surse: părinți, educatori (în cazul în copilul este înscris într-o formă de învățământ) și copil.

În prima ședință de evaluare ne centram pe obținerea informațiilor de la părinți și realizăm o scurtă observație a copilului. Anamneza și interviul clinic semistructurat ne ajută să obținem aceste informatii și să ne creăm o imagine cât mai clară asupra dezvoltării copilului (istoricul perinatal, perioada postanatala și infantilă), a istoricului medical, a istoricului tratamentului, a celui social și școlar (dacă este cazul), dar și asupra îngrijorărilor actuale ale părinților și a problemelor comportamentale curente ale copilului.

În următoarele ședințe continuăm să culegem informații de la părinți cu ajutorul testelor standardizate și adaptate pe copiii români (ASRS, Formularul de evaluare adresat părintelui) și PEP 3 (Profilul Psihoeduacțional: Evaluarea individualizată psihoeducațională TEACCH a copiilor cu Tulburări din Spectrul Autist), centrându-ne și pe evaluarea nivelului general al dezvoltării copilului suspectat de TSA (cu ajutorul observației, PEP 3 și/sau Denver II, WISC IV). Evaluarea copilului constă în adresarea unor cerințe diverse pentru a-i testa abilitățile cognitive, motorii (motricitate fină și grosieră), sociale și de limbaj. De asemenea, pentru a evalua cât de consistente sunt aceste comportamente  în mediul școlar, oferim părintelui ASRSFormularul de evaluare adresat profesorului pentru a fi completat de către educator (dacă este cazul) și/sau stabilim o întâlnire pentru a observa copilul în mediul respectiv.

Astfel, informațiile obținute din mai multe surse ne permit formularea unor concluzii clinice cât mai acurate și a unor recomandări conforme cu nevoile de tratament ale clienților noștri.