Atunci când decidem să ducem copilul la psiholog, este foarte important să fim atenţi şi la modul în care acesta înţelege ce urmează să se întâmple. Primul aspect este acela de a nu fi păcălit cu privire la locul în care urmează să meargă, ci să i se spună exact că urmează să se întâlnească cu un psiholog. De asemenea, este necesar să îl ajutăm să înțeleagă faptul că oricare dintre noi poate apela la un moment dat la psiholog și că acest lucru nu implică prezența unei boli mintale. Îi sfătuim pe părinți să asculte cu atenție îngrijorările copilului și să răspundă cât mai sincer la întrebările acestuia. Se recomandă să i se ofere copilului un anumit grad de control asupra procesului terapeutic (de exemplu, i se poate spune că are dreptul să decidă după prima ședință dacă dorește sau nu să se mai întâlnească cu un anumit terapeut sau că are și că programul se va stabili de comun acord cu el, astfel încât să nu îi fie afectată desfășurarea activităților recreative preferate). I se poate explica pe scurt ce se va întâmpla în cabinetul psihologului – că va sta de vorbă cu psihologul, va desena, se va juca și că este posibil să completeze o serie de teste care sunt diferite de cele de la școală și pentru care nu există răspunsuri corecte sau greșite.