TULBURARILE DIN SPECTRUL AUTIST

  1. Psihodiagnostic
  • interviul clinic cu parintii
  • ASRS – Autism Spectrum Rating Scale
  • PEP-3 – Profilul Psihoeducational: Evaluarea individualizata psihoeducationala TEACH
  • DDTS II – Denver Developmental Screening Test
  • testarea intelientei (WISC IV/ Kohs / )
  • observatia sistematica
  1. Evaluare neurologica
  1. Evaluare psihiatrica

 

ADHD

  1. Psihodiagnostic
  • interviul clinic cu parintii
  • interviul clinic cu cadrele didactice
  • interviu clinic cu copilul
  • Scalele Conners 3 (Conners Rating Scale – Revised)
    • Scala pentru parinti (Conners 3 – P)
    • Scala pentru profesori (Conners 3 – T)
    • Scala pentru copil – Autoevaluare (Conners 3 – SR)
  • BVRT (Benton Visual Retension Test) – pentru masurarea perceptiei vizuale, a memoriei vizuale si a aptitudinilor de constructie vizuala)
  • WISC IV / Testul Kohs – pentru testarea inteligentei si a aptitudinilor cognitive
  • BASC (daca este cazul)
  • CDI
  • observatia sistematica (pe parcursul evaluarii, la scoala, in timpul orelor de terapie)
  1. Evaluare neurologica
  1. Evaluare psihiatrica

 

TULBURARILE DE INVATARE

(Dislexia, Disgrafia, Discalculia)

  1. Psihodiagnostic
  • interviul clinic cu parintii
  • interviul clinic cu cadrele didactice
  • analiza documentelor scolare
  • interviul clinic cu copilul
  • testarea copilului
    • Testarea cognitiva
      • Testarea inteligentei: WISC IV / Testul Kohs
      • Testarea memoriei: BML (Bateria memoriei de lucru)
    • Testarea perceptiv-motorie: BVRT (Benton Visual Retension Test) – pentru masurarea perceptiei vizuale, a memoriei vizuale si a aptitudinilor de constructie vizuala)
    • Testarea emotionala: teste proiective
    • Evaluarea stimei de sine
  • observatia sistematica
  1. Evaluare neurologica
  1. Evaluare psihiatrica

 

TULBURARILE DE COMUNICARE

(Tulburarea de limbaj expresiv, Tulburarea mixta de limbaj receptive si expresiv, Tulburarea fonologica, Balbismul)

  1. Psihodiagnostic
  • interviul clinic cu parintii
  • testarea copilului
    • PEP-3 (Profilul Psihoeducational: Evaluarea individualizata psihoeducationala TEACH)
    • DDTS II
    • Testul Kohs – testarea aptitudinilor cognitive nonverbale
  • observatia sistematica
  1. Evaluare neurologica
  1. Evaluare psihiatrica

 

TICURILE SI TULBURAREA TOURETTE

  1. Psihodiagnostic
  • interviul clinic cu parintii
  • testarea copilului
    • Teste proiective
    • CDI (Child Depression Inventory) – evalueaza prezenta si severitatea simptomelor depresive la copii si adolescenti cu varste cuprinse intre 7- 19 ani
    • MASC (Multidimensional Anxiety Scale for Children) – scala de anxietate multidimensionala pentru copii si adolescent cu varste cuprinse intre 8 si 19 ani (anxietatea generalizata, fobia sociala, mutismul selectiv, anxietate de separare)
  • observatia sistematica
  1. Evaluare neurologica
  1. Evaluare psihiatrica

 

TULBURARILE DE ELIMINARE

(Enurezisul si encoprezisul)

  1. Psihodiagnostic
  • interviul clinic cu parintii
  • interviul clinic cu profesorii
  • interviul clinic cu copilul
  • evaluarea comorbiditatii cu alte tulburari:
    • anxietate – MASC (Multidimensional Anxiety Scale for Children)
    • autism – ASRS (Autism Spectrum Rating Scale) – pentru masurarea comportamentelor associate Tulburarilor din Spectrul Autist
    • ADHD – Conners 3
    • opozitionism – BASC -2 – Opozitionism – encoprezis
  • Testarea emotionala
    • Teste proiective
    • CDI (Child Depression Inventory)
    • MASC (Multidimensional Anxiety Scale for Children)
  1. Examen somatic (recomandare)
  1. Evaluare neurologica
  1. Evaluare psihiatrica

 

TULBURARILE DISRUPTIVE

(Opozitionismul provocator, Tulburarea de conduita)

  1. Psihodiagnostic
  • interviul clinic cu parintii
  • interviul clinic cu cadrele didactice
  • informatii de la colegi
  • interviul clinic cu copilul / adolescentul
  • testarea copilului / adolescentului
    • BASC-2 (Behavior Assessment System for Children -2) – pentru evaluarea comportamentului copiilor si tinerilor (2-25 ani)
      • Scala de evaluare pentru parinti (PRS – Parent Rating Scale)
      • Scala de evaluare pentru profesori (TRS – Teacher Rating Scale)
      • Scala de autoevaluare a personalitatii (SRP – Self-Report of Personality)
      • Grila de observatie in timpul orelor de curs (SOS – Student Observation System)
      • Interviu structurat referitor a istoricul dezvoltarii
    • Scalele Conners 3 (pentru parinti, profesori si autoevaluare)
    • BML (Bateria memoriei de lucru)
    • Evaluarea stimei de sine
    • MASC
    • CDI (Child Depression Inventory) – evalueaza prezenta si severitatea simptomelor depresive la copii si adolescenti cu varste cuprinse intre 7- 19 ani
    • Testarea inteligentei: WISC IV / Kohs

 

  1. Evaluare neurologica
  1. Evaluare psihiatrica

 

TULBURĂRILE ANXIOASE

  1. Psihodiagnostic clinic:
  • Interviu clinic cu părinții
  • Interviu clinic cu copilul sau adolescentul
  • Interviu cu cadrul didactic
  • Testarea copilului – testare emoțională: .
  • Scala de Anxietate Multidimensionala Pentru Copii (MASC – Multidimensional Anxiety Scale for Children) evaluează multiplele dimensiuni ale anxietății la copii și adolescenți: tulburarea de anxietate generalizată, fobia social, mutismul selectiv, anxietatea de separare;
  • Child Depression Inventory (CDI) evaluează prezența și severitatea simptomelor depresive la copii și adolescenți;
  • Behavior Assessment System for Children – 2 (BASC-2) evaluează comportamentul și percepția de sine la copii și adolescenți
  • Teste proiective
  • Observație sistematică pe tot parcursul evaluării
  1. Evaluare psihiatrică

 

TULBURĂRI DE IDENTITATE SEXUALĂ LA ADOLESCENȚI

  1. Psihodiagnostic clinic:
  • Interviu clinic cu părinții
  • Interviu clinic cu copilul sau adolescentul
  • Interviu cu cadrul didactic
  • Testarea copilului – testare emoțională: .
  • Scala de Anxietate Multidimensionala Pentru Copii (MASC – Multidimensional Anxiety Scale for Children) evaluează multiplele dimensiuni ale anxietății la copii și adolescenți: tulburarea de anxietate generalizată, fobia social, mutismul selectiv, anxietatea de separare;
  • Child Depression Inventory (CDI) evaluează prezența și severitatea simptomelor depresive la copii și adolescenți;
  • Behavior Assessment System for Children – 2 (BASC-2) evaluează comportamentul și percepția de sine la copii și adolescenți
  • Teste proiective
  • Observație sistematică pe tot parcursul evaluării
  1. Evaluare psihiatrică

 

TULBURĂRILE DE ALIMENTAȚIE LA COPIL ȘI ADOLESCENT: ANOREXIA NERVOASĂ, BULIMIA NERVOASĂ

 

  1. Psihodiagnostic clinic:
  • Interviu clinic cu părinții
  • Interviu clinic cu copilul sau adolescentul
  • Interviu cu cadrul didactic
  • Testarea copilului – testare emoțională: .
  • Scala de Anxietate Multidimensionala Pentru Copii (MASC – Multidimensional Anxiety Scale for Children) evaluează multiplele dimensiuni ale anxietății la copii și adolescenți: tulburarea de anxietate generalizată, fobia social, mutismul selectiv, anxietatea de separare;
  • Child Depression Inventory (CDI) evaluează prezența și severitatea simptomelor depresive la copii și adolescenți;
  • Behavior Assessment System for Children – 2 (BASC-2) evaluează comportamentul și percepția de sine la copii și adolescenți
  • Testarea personalitatii (teste proiective)
  • Observație sistematică pe tot parcursul evaluării
  1. Evaluare psihiatrică

 

EVALUAREA MATURITĂȚII ȘCOLARE

     Psihodiagnostic clinic:

  • Interviu clinic cu părinții
  • Interviu cu cadrul didactic
  • Testarea copilului – testare cognitivă: inteligentă: – Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC – IV)
  • Testul KOHS al cuburilor
  • memorie: – Bateria memoriei de lucru (BML)
  • teste piagetiene
  • testare perceptiv-motorie: – Benton Visual Retention Test (BVRT)
  • evaluează percepția vizuală, memoria vizuală și aptitudinile de construcție vizuală la copii, adolescenți și adulți
  • testare emoțională: – teste proiective
  • Observație sistematică pe tot parcursul evaluării