Logopedie copii Bucuresti

În cadrul programului nostru de prevenție a dezvoltării problemelor emoționale și comportamentale la copil, clinica de psihologie Minnie Psychological Center oferă posibilitatea evaluării logopedice pentru copii.
Pentru programări vă invităm să sunați la unul dintre numerele de telefon 0213133137; 0217952272; 0787643309 sau pe email la adresa office@psihoterapie-copil.ro.

IMPORTANȚA EVALUĂRII ȘI DEPISTĂRII TIMPURII A PROBLEMELOR LOGOPEDICE

Problemele logopedice sunt tot mai frecvente și, odată cu depistarea lor, crește interesul pentru corectarea tulburărilor de limbaj și pentru dezvoltarea comunicării verbale la copiii aflați în dificultate. Activitatea logopedică este centrată în special asupra copiilor nu numai datorită frecvenței mai mari a tulburărilor de limbaj, dar și pentru faptul că la aceștia vorbirea este în continuă structurare și dezvoltare, iar dereglările apărute au tendința ca, odată cu  trecerea timpului, să se consolideze și să se agraveze sub forma unor deprinderi deficitare, necesitând un efort mai mare pentru corectarea lor și înlăturarea efectelor negative asupra comportamentului și personalității.

În primul rând, logopedia are un scop educativ; ea contribuie la formarea omului, îl ajută pe copil să depășească dificultățile școlare și de adaptare. Din aceeași perspectivă sunt semnificative demersurile pentru prevenirea tulburărilor de limbaj și terapia lor. Dacă nu se intervine în copilărie, tulburările limbajului pot fi și trebuie să fie corectare și la vârstele adulte, deoarece ele duc la dezadaptabilități sociale, la tulburări de personalitate și pot perturba poziția socială a persoanei.

Identificarea precoce a copiilor logopați este extrem de importantă, deoarece orice intervenție corectiv-recuperatorie necesită cu atât mai mult efort și timp cu cât prezentarea la cabinetul logopedic se amână pentru o perioadă mai lungă. Fiindcă dezvoltarea normală a vorbirii presupune dezvoltarea concomitentă atât a segmentului periferic (organele fonoarticulatorii) cât și a celui central (zonele corticale responsabile de formarea schemelor auditiv-verbale  și verbo-motorii complexe), imperfecțiunile constatate în vorbire sunt considerate, în primii 3 ani, ca reflectând în genere dinamica acestui proces de maturizare lingvistică.

La cabinet se desfășoară testarea propriu-zisă a cazurilor depistate. Examinarea nu se rezumă doar la identificarea precisă a deficiențelor de limbaj, ci ia în considerare și alte paliere ale dezvoltării precum psihomotricitatea, inteligența, afectivitatea, motivația, comportamentul. Desfășurarea-tip a unei activități logopedice este următoarea:

– activități de gimnastică (cu accent pe antrenarea organelor articulatorii principale: limba, buzele, mandibula, obrajii).

– educarea respirației neverbale și verbale corecte;

– formarea și exersarea psihomotricității manuale;

– educarea auzului fonematic;

– impostarea/corectarea sunetului afectat (în dislalii și rinolalii); recunoașterea  grafemului și scrierea acestuia (în dislexo-disgrafii); articularea ritmică a silabelor și cuvintelor (în balbism) etc.;

– integrarea elementelor învățate în activități complexe (verbale și acționale) care să implice întreaga personalitate a logopatului (joc didactic, conversație, lucru manual).